יום ראשון, 20 במרץ 2016

משחקי חברה לילדים


ילדים אוהבים לשחק, הם משחקים בכל הזדמנות- בבית, בגן, בהפסקות בבית ספר, בחוץ אחר הצהריים. בדרך כלל הם ישחקו אחר חבר או קרוב משפחה ולעיתים אף עם קבוצת חברים.
למשחק החברתי יש תפקיד משמעותי בהתפתחות הילד. עד גיל 8 ילד ירכוש הילד מיומנויות התפתחות בסיסיות וכן כישורי חיים להמשך.
הגיל הרך הינו חלון ההזדמנויות הכמעט אחרון לפני המעבר לבית הספר בהשפעה על המוח. מחקרים רבים בעולם זיהו את הגיל הרך כזמן קריטי, כאשר אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא שבשנים אלה הפלסטיות של המוח ברמה מאוד גבוהה ומאפשר למידה ותיקון יחסית מהיר.
בשנים האחרונות יש לילדים יותר זמן מסך ש'מבודד' אותם מיצירת קשרים חברתיים וכן מרבית הזמן הנותר מאופיין בזמן תיווך: חוג, פעילות, משחק עם ההורה שינה, אוכל והתארגנות.
את/ה זוכר/ת איך שיחקת עם חברים כשהיית קטן/ה?
 
כיום, זמן המשחק של הילד מצטמצם כל הזמן ולכן, לחשיפה וההתנסות במשחק החברתי (ללא תיווך מבוגר) יש משמעות עצומה.
פיטר גריי, פסיכולוג אבולוציוני מתאר במאמרו ' תנו לילד לשחק' כי "במשחק, ילדים מקבלים את ההחלטות בעצמם ופותרים את הבעיות שלהם.... עולם המשחק הוא זירת התרגול של הילד לחיים הבוגרים. אנחנו רואים במשחק דבר ילדותי, אבל מבחינתו של הילד, משחק הוא הזדמנות להיות מבוגר: להפגין שליטה עצמית ואחריות."
משחקי חברה לילדים הם המראה של הילדים לעולם המבוגרים, ולכן יש כללים וחוקים שהילדים או מבוגרים קובעים אותם.

קבלו 5 משחקי יוגה לילדים שלא רק עונים על דגשים התפתחותיים ברמה הפיזית (חיזוק, גמישות, יציבות ומודעות גוף) והרגשית (וויסות רגשי ותחושתי), אלא גם מלמדים חיזוק, ניהול והתמודדות עם קשרים בין הילדים ברמה החברתית דרך שלווה ורוגע, ריסון ושליטה עצמית, דחיית סיפוקים וחיבור גוף נפש.

1. כיסאות יוגה מוזיקליים
עם מה משחקים? כרטיסיות יוגה, כסאות, מוזיקה
סדרו כיסאות בשורה כמספר הילדים, כך שפניו של כל כיסא בכיוון ההפוך מזה שלצדו. הילדים נעים בקצב המוזיקה במעגל סביב הכיסאות. עם עצירת המוזיקה כל ילד מתיישב על כיסא, מרים את הכרטיסייה שמתחת לכיסא ומבצע את התנוחה. וכך ממשיכים מבלי להוציא כיסא מהמשחק.




2. מלך היוגה
עם מה משחקים? כרטיסיות יוגה אלף בית, מטפחת, כלי נגינה
בחרו ילד מתוך קבוצת הילדים והוציאו אותו מהחדר. מבין הילדים שנותרו בחדר בחרו את "מלך היוגה" והציעו לו תנוחה מתוך הכרטיסיות, בלי שאף אחד אחר יראה את הכרטיסייה. הילד ששהה מחוץ לחדר נכנס, וכשנשמע הצליל, מלך היוגה מבצע את התנוחה שמופיעה בכרטיסייה וכולם מחקים אותו. הילד שהיה בחוץ מנסה לנחש מיהו מלך היוגה.




3. אופה ובצק

עם מה משחקים? כרטיסיות יוגה אלף בית
כל זוג ילדים מתחלקים ל"אופה" ו"בצק". האופה בוחר כרטיסייה בלי לגלות לשאר המשתתפים מהי התנוחה המופיעה עליה, ומנסה לפסל את הבצק בהתאם לתנוחה. על שאר המשתתפים לנחש את התנוחה.


4. רכבת אותיות
עם מה משחקים? כרטיסיות יוגה אלף בית

כל ילד מקבל כרטיסייה, וכולם נעים במרחב ומנסים ליצור רכבת אותיות לפי סדר האל"ף-בי"ת. לאחר מכן מתרגלים את התנוחות לפי הסדר






5. משחק הבסיסים

עם מה משחקים? כרטיסיות יוגה אלף בית, קובייה
כל ילד מקבל כרטיסיה, ילד אחד נבחר ומטיל קוביה. לילדים שמחזקים בכרטיסיות שבסיסי הגוף כמספר המופיע בקובייה יתרגלו את התנוחה וכולם יחזרו אחריהם.













רוצים לקבל מידע נוסף אודות משחקי חברה לילדים מעולם היוגה?
מעוניינים לרכוש את ערכת הכרטיסיות של 'יוגה אלף בית גימל'?
צרו קשר בטלפון: 055-6665391 או במייל: yogidudu@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה